Академиялық адалдық кодексі

1. Мақсаты мен ауқымы

1.1

Осы кодекс білім беру процесінің барлық субъектілері арасында адал және ашық қарым-қатынас орнатуды, академиялық адалдық пен Халықаралық бизнес университеті (UIB) қағидаттары мен талаптарын сақтауды реттейді.

2. Нормативтік сілтемелер

2.1

Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі Заңы. Т 319-III «Білім туралы» (өзгертулер мен толықтырулармен);

2.3

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 23 тамыздағы N 1080 қаулысымен бекітілген Жоғары оқу орнынан кейінгі білімнің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты (2018 жылғы 31 қазандағы NX 604 өзгерістер мен толықтырулармен);

2.4

Тиісті үлгідегі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы6 Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 30 қазандағы N 595 бұйрығы.

2.5

Халықаралық бизнес университетін дамытудың 2019-2023 жылдарға арналған бағдарламасы (Стратегиясы).

2.6

Халықаралық бизнес университетінің академиялық саясаты.

3. Жалпы ұстаным

3.1

Осы Кодекстің мақсаты білім беру процесінің барлық субъектілері арасында адал және ашық қарым-қатынастарды орнату, академиялық адалдық принциптері мен талаптарын сақтау болып табылады.

3.2

Академиялық адалдық – оқу қызметін жүзеге асыру және білім беру бағдарламаларын меңгеру кезінде, оның ішінде жазбаша жұмысты (курстық жұмыс, эссе, тезистер, диссертациялар және басқа да ғылыми-зерттеу жұмыстары) орындау кезіндегі жауаптар кезіндегі жалпыға бірдей міндетті мінез-құлық стандарттарын белгілейтін құндылықтар мен принциптердің жиынтығы. білім беру процесіне қатысушылар арасындағы өзара қарым-қатынаста, сондай-ақ бағалау процедурасы кезінде өз ұстанымын білдіретін білімді бақылау.

3.3

Оқу процесінің қатысушылары – студенттер (студенттер), оқытушылар құрамы, әкімшілік, басқарушылық және тәрбиелік көмекші персонал.

3.4

Академиялық адалдық принципі халықаралық бизнес университетінің құндылықтар жүйесінде оның мақсаттары мен міндеттеріне қол жеткізуге мүмкіндік беретін мета-принципке айналуы тиіс.

4. Академиялық адалдық принциптері


4.1

Осы Кодекстің мақсаты білім беру процесінің барлық субъектілері арасында адал және ашық қарым-қатынастарды орнату, академиялық адалдық принциптері мен талаптарын сақтау болып табылады.

4.1.1

Адалдық – студенттердің оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының бағалық және бағаланбаған жұмысын адал, лайықты орындауы.

4.1.2

Автордың және оның мұрагерлерінің құқықтарын, зияткерлік меншік саласындағы өзге де құқықтарды құрметтеу және қорғау – авторлық құқық объектісі болып табылатын туындыларды авторлық құқықты тану және басқа біреудің сөзін, ойын дұрыс жеткізу және қорғау. бағаланатын жұмыстарда ақпарат көздерін көрсету.

4.1.3

Студенттердің құқықтары мен бостандықтарын құрметтеу – студенттердің өз пікірлері мен идеяларын еркін білдіру құқығы.

4.1.4

Теңдік – әрбір студенттің, ПОҚ және АУП мүшесінің міндеті академиялық адалдық ережелерін сақтау және оларды бұзғаны үшін бірдей жауапкершілік.

4.1.5

Шындық – барлық жағдайда алдау, өтірік және құжаттарды бұрмалаудан аулақ болу.

4.1.6

Сенімділік – шындыққа сәйкес келетін ақпаратты ұсыну, фактілерге, эмпирикалық деректерге және объективті пайымдауларға негізделген ғылыми тұжырымдардың қорытындысы.

4.1.7

Жауапкершілік – академиялық адалдық саясатын ұстану, академиялық адалдықты бұзуға әкелетін жағдайларды болдырмау.

4.1.8

Объективтілік – объективті деректерге негізделген шешімді біржақтылықсыз немесе субъективті көзқарассыз қабылдау.

4.1.9

Әділдік – университеттің академиялық қоғамдастығы мүшелерінің құқықтары мен міндеттерінің қатаң сақталуын қамтамасыз ету, сонымен қатар академиялық адалдықты бұзу фактілерін әділ қарау.

4.1.10

Академиялық адалдықты бұзуға мүлдем төзбеушілік – академиялық адалдықтың әрбір бұзылуын есепке алу және қарау, бұзғандарға осы Кодекске сәйкес шара қолдану

5. Академиялық адалдықты бұзу түрлері

5.1

Академиялық тәртіпсіздік – институционалдық саясатты қасақана бұзу: бағаларды бұрмалау; сабаққа себепсіз келмеу, кешігу және сабаққа келмеу; сабақта музыка тыңдау және компьютерлік ойындар үшін ұялы телефонды және басқа жабдықтарды пайдалану.

5.2

Қайталау – бір жұмысты әртүрлі бағалаулар мен талаптар шеңберінде ұсыну, оның ішінде оны басқа студенттер, түлектер бағалау үшін бұрын ұсынған кез келген жұмысты ішінара немесе толық өздікі ретінде көрсету әрекеті. , бұрынғы студенттер.

5.3

Білім беру ұйымының педагогикалық құрамы мен қызметкерлерінің академиялық ақпаратқа рұқсатсыз қол жеткізуі және (немесе) оны таратуы:
– емтихан сұрақтарына жауаптарды беру;
– бағалау кезінде қойылатын сұрақтар туралы студенттерді хабардар ету;
– бағаланатын жұмыстарға жартылай немесе толық материалды тиісті рұқсатсыз тарату;
– сату немесе дайын өнімді сатып алуға және/немесе сатуға көмектесудің басқа тәсілдері баяндамалар, эсселер, тапсырмалар, ғылыми жұмыстар, жарияланымдар және т.б академиялық жұмыстар;
– бағаланған жұмыстың жауаптарын кез келген тәсілмен ұрлау, соның ішінде электрондық пошта, компьютер арқылы жүктеп алу және т.б. студенттерді қамтамасыз ету мақсатында.

5.4

Алдау – бағаға лайық зияткерлік жұмыс жасамай, бағалар мен академиялық артықшылықтарға қол жеткізу үшін оқу процесін айналып өту әрекеті.

5.4.1

Алдау түрлері:
– қорытынды білімді бақылау кезінде басқа студентке ұқсау;
– өту кезінде алдау және басқалардан көмек сұрау
білімді бақылау процедуралары;
– қорытынды білімді бақылау кезінде ақпарат алмасу.

5.5

Плагиат – бұл басқа біреудің жұмысын көшіру, басқа біреудің пікірі мен теориясын өзіңіздің жеке пікіріңіз ретінде ұсыну немесе жобада бірлесіп жұмыс істеп, кейін оны өзіңіздікі ретінде көрсету сияқты басқа біреудің сөздерін, идеяларын, деректерін немесе өнімін тиісті растаусыз пайдалану.

5.5.1

Жазбаша жұмысты өз бетінше орындамау плагиатты білдіреді, яғни. жазбаша жұмыста қағаз немесе электронды түрде жарияланған басқа біреудің мәтінін дереккөзге толық сілтемесіз немесе сілтемелерсіз пайдалану, бірақ қарыз алудың көлемі мен сипаты орындалған жұмыстың немесе оның негізгі бөлімдерінің бірінің дербестігіне күмән тудыратын жағдайда .

5.5.2

Плагиат екі нысанда жүзеге асырылуы мүмкін:
– басқа біреудің мәтінін сөзбе-сөз ұсыну;
– перефраза – алынған мәтіннің мазмұнын өзгертпей сөздер мен сөз тіркестерін алмастыра отырып, басқа біреудің мәтінін беру.

5.6

Пара алу — бұл профессорлық-оқытушылық құрамға, сондай-ақ университет қызметкерлеріне сыйақыны әртүрлі нысанда немесе басқа жеке мүддеден тыс сыйақыны аударусыз аудару, сондай-ақ осындай мінез-құлыққа итермелеу.

5.7

Сөз байласу – біреуге сынақ немесе тапсырма алу үшін біреуге ақша төлеу немесе пара беру, басқа біреу үшін тест тапсыру немесе тапсырманы орындау немесе біреудің оны өз пайдасына жасауға мүмкіндік беру сияқты академиялық адалдықты жасауға көмектесу. Жоғары баға алу үшін отбасы немесе қызмет байланыстарын пайдалану.

5.8

Жасыру – студенттердің немесе университет қызметкерлерінің жұмысты адал емес орындауы және Кодексті сақтамауы туралы ақпаратты өшіру және жасыру.

5.9

Алдау – студенттің жазбаша жұмысты орындауда, емтихан тапсыруда көмек алу әрекеті, оның ішінде көшірме парақтарын, электронды және басқа да құралдарды, сондай-ақ оқытушының рұқсатынсыз (емтихан) ауызша нұсқауларды қолдану.

5.10

Жалғандық – бұл зерттеуді бұрмалау, деректерді ойлап табу немесе асыра көрсету немесе қате немесе жалған сілтемелерді тізімдеу сияқты кез келген ақпаратты әдейі бұрмалау немесе ойлап табу.

6. Білім беру процесіне қатысушылардың құқықтары мен міндеттері

6.1

Білім беру процесіне қатысушылардың құқығы бар:
осы Кодекспен танысу;
оқу-тәрбие процесінде өз пікірін еркін жеткізу;
Академиялық адалдық кодексінің талаптарын бұзды деген негізсіз айыптаулардан барлық заңды құралдармен қорғалуы тиіс.

6.2

Білім беру процесіне қатысушылардың міндеттері:

6.2.1

Студент міндетті:
– оқытуға және білімді бақылаудың барлық түрлеріне адалдықпен қарайды, қабылданған оқыту стандарттарын ұстанады;
– академиялық арамдықтың барлық түрлерімен күресу, сияқты
жоғары сапалы және бәсекеге қабілетті білім алумен үйлеспейтін;
– оқу тапсырмалары мен ғылыми-зерттеу жұмыстарын орындау кезінде академиялық адалдықты қатаң сақтау.

6.2.3

Университеттің профессорлық-оқытушылық құрамы мыналарға міндетті:
– терең, берік білімге ие болу және оны студенттерге берудің барлық жаңашыл түрлерін меңгеру, өз жұмысында адалдық пен құрмет көрсету, студент мәртебесін мойындау;
негізгі талаптарды орындау үшін өз жауапкершілігін арттыру
Академиялық адалдық кодексінің талаптары;
студенттердің білімін бағалауда тәуелсіздік пен объективтілік принциптерін ұстану;
– негізінде ғылыми-зерттеу және ғылыми қызметті белсенді түрде жүргізу дәлелдерді, шешімнің бейтараптығын және нәтижелерді баяндаудағы адалдықты ескере отырып, білімді адал іздеу;
– студенттерді интеллектуалдық адалдыққа үйрету;
– әдептілік пен парасаттылықтың, биік адамгершіліктің, имандылық пен ұлтжандылықтың үлгісі, сыбайлас жемқорлықтың, тәртіпсіздік пен жауапсыздықтың кез келген көріністеріне принципті қарсылас болу;
– өз көзқарасын қорғай отырып, пікірлердің плюрализміне төзімділік пен құрмет көрсету;
— талаптарды бұзудың кез келген мүмкіндігін болдырмау;
осы Кодексте белгіленген.

7. Жауапкершілік

7.1

Академиялық адалдық кодексінің ережелерін бұзғаны үшін жауапкершілік Халықаралық бизнес университетінің оқу процесінің барлық субъектілеріне жүктеледі.

7.1.1

Студентке қолданылатын жауапкершілік түрлері:

1) ауызша ескерту;
2) жұмысты және/немесе берілген бағаны жою;
3) бағаланған жұмыстарды қорғауға жібермеу, оның ішінде. курстық жұмыс, дипломдық, диссертациялық жұмыстар;
4) жасалған құқық бұзушылықты көпшілік алдында айыптау;
5) университеттен шығару.

7.2

Профессорлар құрамы мен университет қызметкерлерінің Академиялық адалдық кодексін бұзуы ескерту, сөгіс, қатаң сөгіс, ал аса ауыр бұзушылықтар үшін жұмыстан шығаруды қамтитын ықпал ету шараларымен тәртіптік жазаға әкеп соғады.

7.3

Университет басшылығы мен кафедра меңгерушілері академиялық әділетсіздік жағдайларын анықтауға және болдырмауға жауапты

Қорытынды

Осы Кодекс университеттің оқу процесінің барлық субъектілері – ректорат, профессорлық-оқытушылық құрам, қызметкерлер, студенттер, олардың заңды өкілдері UMB Ғылыми кеңесінің отырысында бекітілген сәттен бастап орындауға міндетті.